REGULAMENT

Daca ai mai participat la un astfel de eveniment, esti foarte bine antrenat sau spiritul tau sportiv e la cote ridicate, inscrie-te la:

la Proba olimpica1.5km inot, 40km bicicleta (sosea 5ture a 8Km), 8km alergare pe deluri cu diferenta de nivel 160m.

Din motive de securitate, proba stafeta nu se mai organizeaza (drumul pentru proba de ciclism este prea ingust). 
  Atentie proba de inot se desfasoara in apa deschisa cu adincimea de peste 8m!


REGULAMENT GENERAL PROBE TRIATHLON
•    Pentru a participa la concursul de triatlon “TRIATHLON MEDIAS 2012″, concurentul trebuie sa se inscrie la timp si sa participe la sedinta tehnica programata cu o zi inainte de cursa pentru a primi kitul de participare. Participantii concureaza pe baza de semnatura. Fiecare participant va semna o declaratie prin care isi asuma toate riscurile implicate de participarea la concurs.
•    Participantii sunt profesionisti si amatori, femei şi barbati toti peste 18 ani. Startul este comun.
•    Cursa este divizata pe categorii de sex si varsta.
•    Timpul maxim pentru finalizarea concursului este de 5 ore de la startul competitiei cu limita de timp intermediar de 3hsi 30min pentru proba de ciclism. .
•    Se considera ca un concurent a terminat triathlonul  daca au fost parcurse in intregime toate probele triatlonului (au fost atinse toate check-point-urile fiecarei probe in parte).                  

•    Nu se va face clasament separat pentru profesionisti.
•    In timpul total sunt inclusi si timpii de tranzitie.
•    In zona de tranzitie nu este permisa atingerea sau miscarea echipamentului unui alt concurent. Nu este permisa intrarea in zona de tranzitie fara numar de participare. ESTE STICT INTERZISA INTRAREA IN ZONA DE TRANZITIE A PERSOANELOR CARE INSOTESC CONCURENTII.
•    Respectarea traseului se face in proportie de 100%. Este obligatorie trecerea pe la toate punctele de control. Orice “taiere” sau “scurtare” aduce descalificarea concurentului.
•    Acceptarea inscriptionarii numarului de concurs pe bratul drept (de catre organizator) este obligatorie
•    La preluarea kit-ului de participare fiecare participant trebuie sa semneze declaratia de participare pe proprie raspundere.

REGULAMENT PROBA INOT
•    Startul se da o singura data pentru toti concurentii.
•    Casca de inot este obligatorie.
•    Se inoata in afara triunghiului balizat.
•    Se trece prin exteriorul balizelor .
•    In caz de crampe musculare sau orice alt inconvenient, concurentul poate sa ceara de la una din cele trei barci care supravegheaza proba sa fie dus la mal.
•    Daca apa are sub 18 grade C, costumul de neopren este obligatoriu (de obicei, in luna septembrie, apa are 18 – 22 grade C).
•    Daca apa are mai mult de 18 grade C, concurentii au dreptul sa poarte costum de neopren.


REGULAMENT PROBA BICICLETA
•    Mersul in pluton sau la “plasa” NU este PERMIS. Fiecare abatere se penalizeaza cu 10 min din timpul total ( se considera mers in pluton cind distanta fata de cel din fata, este mai mica de 3m). Se va circula pe partea dreapta a drumului (cit mai aproape de marginea din dreapta) pentru a lasa posibilitatea sa fiti depasit pe partea stinga. Este interzisa circulatia in apropiere de axa drumului cu exceptia cazului in care sunteti in depasire. Mersul in apropiere de axa drumului fara a fi in depasire se penalizeaza cu 15min din timpul total. Timpul in care se efectueaza o depasire nu trebuie sa fie mai mare de 20 secunde, altfel se penalizeaza cu 15min. Drumul pentru proba de ciclism este un drum ingust cu foarte multe curbe strinse. Este strict interzisa intrarea pe banda de sens invers. Intrarea pe banda de sens invers atrage descalificarea si scoaterea din concurs. Pe traseul de ciclism vor fi 4 arbitrii mobili care vor verifica tot timpul aceste aspecte. 
•    Purtarea castii de protectie este obligatorie.
•    La intrarea in Zona de tranzitie se va efectua o inspectie tehnica de catre un specialist acreditat de organizator. Inspectia tehnica consta in: verificarea franelor, a roţilor, a cablurilor si a legaturii de la casca de bicicleta. Daca inspectorul tehnic considera bicicleta ca fiind necorespunzatoare tehnic, are libertatea sa nu primeasca in cursa concurentul.
•    Numarul de concurs trebuie sa fie pozitionat in spate.
•    Concurentii nu au voie sa primeasca ajutor de pe margine.
•    Depasirile se fac numai pe partea stanga. Depasirile pe partea dreapta atrag descalificarea.
•    La aceasta proba  exista  1 punct de realimentare si rehidratare pe la care se va trece de 5 ori.
•    Fiecare concurent trebuie sa-si numere singur turele efectuate. Daca face mai putin de 5 ture va fi descalificat, daca face mai mult de 5 ture nu se fac modificari de timp. 
•    Concurentii au voie sa foloseasca ORICE FEL DE BICICLETA daca corespunde tehnic (frane, capace de ghidon, cabluri, presiune corespunzatoare etc.)
 
REGULAMENT PROBA ALERGARE
•    Vor fi doua puncte de realimentare si rehidratare/tura.
•    Se alearga cu numarul de concurs in fata.
•    Nu este permisa alergarea la bustul gol.
•    Nu este permis ajutorul de pe margine.

CATEGORII DE VIRSTA
 


20-29 ani barbati
30-39 ani barbati

40-49 ani barbati
peste 50 ani barbati

 

20-29 ani femei
30-39 ani femei
peste 40 ani femei
 
Daca intr-o categorie sunt mai putin de 6 participanti, atunci se cumuleaza cu categoria de varsta inferioara.
 
INCADRAREA IN CATEGORIA DE VARSTA SE CONSIDERA IN FUNCTIE DE CATI ANI IMPLINESTE CONCURENTUL IN 2012, INDIFERENT DE LUNA.

Ex: Implinesti 29 ani in ian. 2012 - intri la categoria 29-39.
Implinesti 29 ani in dec.2012 - intri la categoria 29-39
 
Premii:

 barbati locurile 1-3, femei locurile 1-3

 ATENTIE! la trecerea liniei de sosire la proba de alergare se va preda cipul de cronometrare.

 

RECOMANDARI


INOTUL
•    Inotati la doua brate si luati-va ca punct de reper baliza prin dreptul careia urmeaza sa treceti
•    Daca aveti, folositi costumul de neopren chiar daca apa are peste 18 grade. Va asigura o flotabilitate mai mare si un timp mai bun
•    Nu va speriati daca inghititi apa. Nu este periculos. Panica este FOARTE PERICULOASA in schimb
•    Folositi ochelari de inot cu lentila deschisa la culoare
•    Daca nu aveti experienta, luati startul cat mai din spate
•    Este posibil sa fiti lovit ( fara intentie) in timpul probei de inot de concurentii din apropiere ( in special in primele minute dupa start) – incercati sa pastrati o distanta de siguranta fata de ceilalti concurenti si eventual opritiva si cautati un traseu mai sigur.
•    Este recomandat sa luati startul cat mai din spate daca inotati bras pentru a nu lovi concurentii vecini.
 
BICICLETA
 
•    Recomandam sa aveti cel putin un bidon cu apa sau bautura energizanta. Daca temperatura depaseste 30 grade, recomandam doua bidoane pline
•    Inainte de concurs faceti o revizie a bicicletei si asigurati-va de buna functionare a acesteia
•    In timpul cursei nu depasiti decat daca v-ati asigurat foarte atent
•    Semnalizati depasirea cu mana si verbal
•    Mergeti cat mai pe dreapta si incercati sa nu riscati inutil
•    Daca nu aveti experienta, NU MERGETI IN PLUTON. Riscul de accidente este foarte mare!
•    Purtati ochelari de protectie sau de soare. Exista riscul sa va intre ceva in ochi si sa cadeti cu bicicleta
•    Luati curbele cu prudenta. Tineti pedala din interiorul virajului sus pentru a evita un derapaj.
 
ALERGAREA
•    Hidratati-va si alimentati-va corespunzator; dupa doua probe epuizante organismul dvs are nevoie; astfel evitati crampele sau blocajele musculare
•    Nu va suprahidratati sau alimentati; tot la blocaje si crampe ajungeti
•    Folositi pantofi sport de alergare
•    Daca este soare puternic purtati o sapca
•    Nu va grabiti in zona de tranzitie (asigurati-va inainte de a pleca in ultima cursa a competitiei)